Wednesday, May 20, 2009

ajaran sesat...

ntah dari maner ma dapat petua ni mumy xtahu la..tp pk2 mungkin betulla tapi x berkesan tuk dieyna..
disebabkan dieyna ske sgt makan benda2 die jumpa sambil2 merangkak xpon naik walker dier tuh..kitorang sepakat nak bagi umpan halia kat die( xtau nenek die dapat petua dari sape)..katanyer kalo bagi die try makan halia skali 2..pastu die xbrani nak makan pe2 brg die jumpa lagi sb serik makan halia 2 sb pedas..
jadi mumy pon ambil le lengkuas (sb masa tu xde halia kat umah)..pastu potong besar2..letak depan laluan die merangkak...pastu bila die sampai c2,die ambik n masuk mulut die..kitorang masa tu (yea...umpan mengena..hehe)...pastu bila masuk mulut die,die wat muke berkerut sribu..hehe..kitorang kata jadi kot kali ni..pedas la tu..pastu die gigit..n wat bunyi..sshh.haa...cam kiter buat kalo pedas tue...ingat die nak benti la..tapi pastu terus die gigit lagi n siap masuk mulut..kulom2..walaupon die wat bunyi 2 lagi...kitorang plekla..xpedas ke??mumy ambik try...pedas...terus mumy buang lengkuas 2 dari mulut die..die plak nangis xnak kite buang..apela..die xtakut pon,..die plak wat kite takut...

7 comments:

lieya said...

Ain,
mak saya kata lak
kalo budak baru merangkak memang mcm 2,
karang dia dah berjalan ok dah
tapi wawa, sampai belari still mcm 2
hehehehhehe

ain adreanna said...

yeke..lagi letih kite kalo dah berlari..kena men kejar2 plak..tapi apepon dorang buat..kita senang ati kan:)

Yan said...

uishh baru nak amik petua ni.. tak menjadik upenye
letey gak melayan Qis.. jumpe mende masuk mulut.. jumpe msuk mulut..

ain adreanna said...

try la yan..mane tau kot jadi ngan qis..sb mmg pedas pon..cuma die yg degil..2 yg bimbang sgt..dady die suka brg2 hardware..pastu malas nak kemas plak tu..tkut ler tmakan abis skru2:)

shakeymirza said...

hehe..sian mama dieyna...

minta izin nak tukar2 link ye..
salam perkenalan
-mama airell

Cik Shenyum ツ said...

isk2..tu maknanya mak dia yg xtahan pedas! dieyna relax je.....isk2....... =p

ain adreanna said...

mak die mmg xtahan pedas sgt pon..hehe..nak kata dieyna x pedas..xder la die wat bunyi..tapi klu da degil..wat2 hebat ler tue..hehe..

Post a Comment